Kundo Forum

Ta er kundservice till nästa nivå! Testa ett support och frågeforum som snabbt minskar antalet frågor till kundservice

Kundo Forum är ett digitalt frågeforum och kundforum som gör det enkelt att publicera vanliga frågor och svar på er hemsida. Till skillnad från en vanlig FAQ så är innehållet på forumet användargenererat och ständigt aktuellt. Detta då era besökare enkelt kan ställa nya frågor om svaret inte redan finns. Ert kundserviceteam väljer vilka frågor och svar som ska publiceras för att hjälpa fler, och vilka som ska besvaras privat. Ett modernt, enkelt och effektivt kundserviceverktyg! Läs mer nedan, eller boka en gratis demo så visar vi hur det fungerar!

Fördelar med ett supportforum från Kundo

  • Tillgänglig självhjälp dygnet runt

    Forumet är tillgängligt för era besökare dygnet runt och enkelt tillgängligt i mobil, surfplatta och dator.

  • Användargenererat innehåll

    Forumet uppdateras enkelt när nya frågor ställs, och är därmed alltid aktuellt och relevant för just era besökare.

  • Personlig kundservice

    Skapa en ökad känsla av personlig närvaro, utan att det tar mer tid! Lär känna era kunder genom feedback, beröm och förbättringsförslag.

  • Ett frågeforum som minskar återkommande frågor

    Frågeforumet minskar snabbt återkommande frågor genom att göra vanliga svar och information tillgängligt för flera.

  • Verktyg för uppföljning och statistik

    I Kundos verktyg får ni överskådlig statistik som hjälper er att följa upp antal ärenden, vanliga frågor och förbättringsmöjligheter.

  • Kräver ingen utveckling!

    Kundo Forum är en molntjänst som uppdateras och utvecklas av oss på Kundo. Allt för att ni ska kunna fokusera på att leverera service i världsklass.

Företag som använder kundforum från Kundo

Det är ingen slump att hundratals svenska företag, organisationer, myndigheter och kommuner redan använder Kundo Forum. Läs om hur frågeforumet skapat värde för bolag som Arla, Skistar, Jordbruksverket och SATS.

Arlas satsning på Kundo Forum minskade antalet inkommande ärenden med 65 procent!
Läs om varför Byggfabriken valde Kundo och hur det blivit en viktig del av deras e-handel.
Så minskade Skistar mängden mail och fick bättre översikt i sin kundservice med Kundo Forum

Så fungerar Kundo Forum

  1. Vi skapar ert kundforum på Kundo

    Vi hjälper er att snabbt sätta upp ett forum på Kundo och ser till att anpassa forumet till er grafiska profil. Vi håller i uppstartsmöte och utbildar era kundservicemedarbetare och tipsar om hur ni tydligt länkar in forumet på er webbplats för att skapa rätt effekter. Alla våra utbildningar kan göras på plats hos er och erbjuds på svenska och engelska!

  2. Kunden söker bland befintliga frågor och svar

    Kunden hittar till ert forum via er webbplats eller sökningar på Google. En tydlig sökfunktion leder kunden till befintliga frågor så att de i många fall inte behöver kontakta er.

  3. Kunden kan skriva ett nytt inlägg

    Om kunden inte hittar svar på sin fråga eller ändå vill kontakta er går det enkelt att skriva ett nytt inlägg i forumet. Ni väljer om inläggen ska bli synliga direkt eller först granskas av er.

  4. Nya inlägg och kommentarer visas i dashboard

    Medarbetarna ser obesvarade inlägg och nya kommentarer i Kundos överskådliga dashboard. Symboler visar vem som arbetar med vad, om inlägg legat obesvarat för länge m.m. Konversationer kan tilldelas, följas upp och kategoriseras. Ni har full kontroll på kunddialogen och styr själva vad som visas i forumet och vem som kan publicera nya inlägg.

  5. Historik och statistik

    Överskådlig statistik visar antalet inlägg och kommentarer, svarstider, vilka kunder som är mest aktiva i forumet m.m. Månadsrapporter skickas ut med en tydlig sammanfattning av aktiviteten den senaste månaden. Rapporter kan skräddarsys tillsammans med oss på Kundo.

Kundo på Facebook, SEO och integrationer med er hemsida

Innehållet i ert supportforum ska vara enkelt att hitta överallt där era kunder finns. Därför har vi gjort det enkelt att integrera Kundos system med er hemsida och sökfunktionen där. Det finns en färdig och enkel integration för att direkt koppla forumet till er sida på Facebook. Det användargenererade innehållet och forumets design hjälper er dessutom att klättra i sökresultaten på Google. Läs mer om fördelarna i produktbladet för Kundo Forum!

Ladda ner produktblad

Samla Forum, Chat, Mail, FAQ och Social på Kundos plattform för kundservice

Varför använda och betala för flera olika kundserviceverktyg för olika kanaler? Gör det enklare för er och era kunder - samla kundkommunikationen på ett ställe. Alla Kundos produkter hanteras i samma enkla kontrollpanel. Förutom full kontroll på all ärendehantering och kundservice så får ni dessutom svensk support i världsklass. Boka en kostnadsfri demo för pris på en komplett kundservicelösning som passar just er!

Boka Demo